Dag 1 - Sluta röka

Idag hade jag tänkt att starta min behandling med Champix, i hopp om att bli rökfri.


Såhär ser mina första 4 veckor ut. Dom 3 första dagarna ska jag bara ta 0,5 mg på morgonen. Och sen ökar det.


Som ni ser så ska jag röka iaf dom första 8 dagarna. Jag tror att jag ska sätta dag 11 som mål att sluta helt. För då har medicinen fått full effekt på mig.

Det känns lite nervöst, tänk om jag inte klarar det trots dyr medicin?
Det finns ju dom som klarar det utan hjälp.

Ska till en sköterska på VC som har börjat med någon slags "Sluta röka-rådgivning". Nästa torsdag tror jag att det blir, och då får jag se hur jag känner mig då och om hon kan ge några tips eller stötta mig på något sätt.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0