1 år sen

 

Idag är det 1 år sen Eira döptes.

Kommer fortfarande ihåg denna fina dikt som vi hade på inbjudningarna:


DU ÄLSKADE BARN!

Så kom du till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.

Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.

Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.
Ditt liv ska vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.

När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg.

Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått bevara; Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka svår att förklara.

 

Lite fler bilder kan ni hitta här.


Kommentarer
Namn: Maria

Visst är den dikten fin! :)

En kompis till mig tonsatte den för 3 år sen och så sjöng jag in den till min sambos systerdotters dop. Sen la de ut på den på dopguiden så det är kul att den har blivit populär även som sång. :)

2009-10-18, kl 19:09:43
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Namn: Emma - Barbaemma

Den dikten läste min brorsa på Nathaliis dop, den e superfin! =)

2009-10-18, kl 20:57:00
URL: http://barbaemma.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0