Nam nam

 Semper Ishavsgryta 8 mån

Eira älskar verkligen mat. Och ALL mat!
Förutom Ishavsgrytan, hon vägrar äta den även fast hon är superhungrig.
Jag har hört att barnen ska gilla allt som vi mammor gillar. Alltså sånt vi har stoppat i oss under graviditet och ammning har dom redan fattat tycke för.
Och det kan ju stämma för jag fick fobi mot fisk när jag var gravid och det håller fortfarande i sig. Även fast jag älskade fisk förut så får jag knappt i mig nått länge. Så det kan ju mycket väl vara så att Eira inte är van fisk via mig och därav inte gillar det själv.

Vad tror ni?

En annan sak som är roligt är att Eira sitter och säger Nam nam när hon äter nått hon gillar.. Och det är så sött! :D
Jag skulle kunna sitta och ge henne en massa mat hela tiden bara jag får höra henne säga nam nam om och om igen :)


Eiras favoriter är:
Pasta i ostsås och broccoli
Lasange
Spagetti och köttfärsås
Flygande Kalle



Kommentarer
Namn: Elin

Edvin har heller aldrig varit förtjust i fisk. Inte ens nu när han fortfarande är samma matvrak äter han fisk som smakar "fisk". Men fiskpinnar, fiskbullar och fiskgratäng det slukar han snabbt...

2009-03-22, kl 09:42:54
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0