Eko(logiskt!)

Jag har mer och mer börjat tänka mer ekologiskt och även köpa mer ekologiskt.
Innan jag fick Eira så tänkte jag knappt på det men nu när hon finns i mitt liv så har det nästan blivit en självklarhet att jag ska vara mer miljövänlig och köpa mer ekologiskt.

Tyvärr så finns det för lite att välja mellan tycker jag. Och när man t.ex ska köpa mat eller kläder så blir det dyrare och det passar INTE min plånbok, men ajg försöker för tillfället så mycket jag kan.

Sopsortera har jag också börjat med nu när vi flyttat,l det gick inte att göra i förra då dom bara hade en container för alla sopor och vi har ingen bil så det var svårt att komma till sopstationen.

Vad gör ni för att göra det mest logiska och leva ekologiskt?



Missa inte min tävling där ni kan vinna ett ekologiskt plagg!



Kommentarer
Namn: Nathalie

Hejsan! Kikar förbi och insåg oxå vilken bra blogg du hade :) läggs bland favoriterna för daglig koll om vad som händer runt omkring mig.

2009-03-05, kl 15:44:08
URL: http://finafrun.blogg.se/
Namn: Elin

Ja, jag har sett traktortröjan på HM. Men jag beställde den blå med grävaren på istället. Tyckte att den med traktorn på var fin, men opraktiskt med vitt. Sen har jag ju redan köpt en "traktortröja" :)



Jag köper så mycket som möjligt ekologiskt. Men ibland känner jag att det skiljer ganska mycket i pris, lite för mycket för att jag ska tycka att det är "värt" det. Sopsorterar gör vi papper, glas, flaskor...

2009-03-05, kl 16:37:34
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Namn: Lena

Vi sopsorterar det mesta och försöker köpa en del ekologiskt, men hur mycket avgörs av hur dyrt det är.

2009-03-05, kl 18:19:50
URL: http://chokladmamman.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0