Min relation till rosa

http://www.wilfli.se/uploads/rosa%20socker.jpg

Jag tänkte berätta lite snabbt om en sak mamma mobbar/påminner mig om varje gång jag köper ett rosa plagg till Eira.

Innan jag vart gravid och när jag var gravid så köpte jag ALDRIG något rosa och ALDRIG något pnuttinuttigt. Jag tyckte att allt skulle vara unisex. Men så slog det slint i mitt huvud när Eira hade hunnit bli bara 1-2 månader och jag började köpa rosa plagg. Så nu är hennes garderob 50% rosa och 50% andra färger.

Då kan man ju undra, (jag gör det iaf!) varför blev det så?

När jag var liten ville mamma klä mig i rosa och det fick hon göra tills jag fick en "egen vilja" och bestämmde snabbt att jag bara skulle ha på mig min "coola klänning".. Den klänningen var svart och vit. Överdelen randig och underdelen prickig. Jag kommer nästan ihåg hur cool jag kände mig ;)

Jag vill såklart att Eira växer upp utan den enorma stämpeln att hon är tjej och att hon därmed SKA gilla rosa, leka med dockor m.m Men jag kan endå inte stoppa mig nu när jag ser nått rosa & pnuttinuttigt.. HJÄLP! :D

Eira hade, oavsett om det hade slagit slint eller inte i mitt huvud, haft mååånga rosa och söta plagg med rosetter och spets endå. För hon har ju trots allt en mormor och en farmor som ÄLSKAR att köpa fina små plagg till henne :)

Hur är ditt förhållande till rosa? Eller blått om du har en pojke?


(Om jag får en son kommer jag klä han i rosa, men jag har svårt för att klä Eira i blått för den färgen ogillar jag mer än rosa konstigt nog)



Kommentarer
Namn: Heléne

Hihi här har du en som ALLTID älskat rosa :) Så att ja fick en liten dotter å klä i den fina färgen gjorde mig ingenting ;) För till en kille hade de blivit mer killigafärger... ja så är jag.

Kram

2009-03-19, kl 21:01:37
URL: http://rosadagar.blogg.se/
Namn: Nina

Precis sådär tänkte jag också innan vi fick Tilia. ALLT jag hade när jag var liten var rosa. Kläderna, saccosäcken, cykeln, pulkan så snacka om att man blev less! Jag svor att jag minsann aldrig skulle köpa något rosa puttitnutt till min dotter men.. det slog slint för mig med :P Däremot så har hon en hel del unisex och några killkläder också. Ja hon har blått för jag gillar det :) Och Storebror har rosa. Så länge det är snyggt så får det bli som det blir :D

2009-03-19, kl 21:25:39
URL: http://moe.bloggagratis.se
Namn: Elin

Jag kommer ihåg när jag var liten och alla mina plagg var rosa och lila. Minns hur jag till sist hatade den färgen, men sen har jag hittat tillbaka till den. Idag skulle jag vilja säga att jag är en väldigt rosa tjej ;)



Edvins garderob är nog mer än 50% blått, men en hel del rött också som också är en färg jag älskar. Sen är majoriteten av hans tröjor tryckt med bilar och traktorer...



Varför det blir så? Har inte en aning, men antar att det är för att man tycker om att köpa kläder efter det kön ens barn har...

2009-03-19, kl 21:40:34
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Namn: Emma

Jag har alltid älskat rosa och som du kanske märkt så har Nathalii ett överflöd av rosa kläder. Men när jag väntade henne så skulle jag då absolut inte köpa massa rosa, nänä, här skulle det vara neutralt och unisex minsann. Men det sket sig på någe vis. =)

2009-03-19, kl 21:53:07
URL: http://barbaemma.blogg.se/
Namn: Tessan

Jag sa innan Erica föddes, att jag aldrig skulle klä henne i fjolligt rosa, men nu består det mesta av hennes kläder av färgen rosa =D

Men jag sa oxå att jag ALDRIG skulle ha barn, vips så sitter man här med två underbara =D

2009-03-19, kl 22:39:57
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Namn: [ lilla fru werner ]

Jo jag gillar väl blått till Edwin men köper absolut en hel del annat också. Rött, orange, grönt, turkost m.m.... Gillar färger!!



Förresten... Jag har en ny tävling i min blogg!!



Ha en bra kväll!

2009-03-19, kl 23:25:28
URL: http://lisawerner.blogg.se/
Namn: Linn

Blir lätt mycke blått till Elias, men jag har alltid älskat blått så de e naturligt!

Missade åxå träffen igår, helt borta! Synd för de hade nog vart bra å fråga lite saker där...

Vad säger du om å gå å bada me småttingarna nån dag till veckan?

2009-03-20, kl 08:35:53
URL: http://eliashallner.blogg.se/
Namn: Lena

Det är ju så roligt att klä upp dem. Jag har mycket typiska killkläder till Alfons men även en del unisex. Men skulle nog ogärna sätta på honom rosa för det skulle hans hudton inte passa i. Annars hade jag kunnat tänka mig nån rosa skjorta eller piké. Jag gillar ju själv blått och köper mycket kläder till mig själv i den färgen så det blir en del blått men inte alltför mycket till Alfons. Och han passar SÅÅÅ bra i blått. Tror dock däremot inte att det skulle bli så mycket rosa om jag hade en tjej, fast det vet man ju inte, det kanske skulle bli MASSOR!

2009-03-20, kl 09:27:41
URL: http://chokladmamman.blogg.se/
Namn: Anonym

Haha, tänker precis som du, att om jag hade en flicka skulle jag använda unisex mycket, men slår vad om att jag skulle få en flicka ändå skulle jag säkert frossa i rosa!! Det är så puttenuttiga kläder och svårt att motstå, för visst är det sött?

2009-03-20, kl 23:24:38
Namn: Hanna K

Haha, tänker precis som du, att om jag hade en flicka skulle jag använda unisex mycket, men slår vad om att jag skulle få en flicka ändå skulle jag säkert frossa i rosa!! Det är så puttenuttiga kläder och svårt att motstå, för visst är det sött?

2009-03-20, kl 23:31:21
URL: http://fangoria-mittdittochdatt.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0