Jag har blivit utmanad

Jag har blivit utmanad av Duracellmamman att skriva ner vad jag gör för bra och dåliga saker för miljön och vad jag kan bli bättre på.
Tyvärr så är jag inte så miljömedveten, men det borde jag verkligen ändra på!

3 bra saker:

1.
Jag hängtorkar ALL tvätt. Mycket bättre både för kläderna och miljön än att torktumla.

2. Jag går oftast när jag ska någonstans. Joar är lat och vill ta bussen men där sätter jag stopp om vi inte ska längre sträckor, för då tar vi bussen. (Ibland har man ju turen att få åka med nån som ska åt samma håll och då tar man ju det erbjudandet)

3. Oj vad svårt det här är! :) Men min tredje grej är iaf att jag köper MYCKET second hand. Allt från kläder, möbler, prydnader m.m Ibland när orken infinner sig brukar jag även sy lite av begagnade kläder/tyger m.m

3 dåliga saker:

1.
Har bara VANLIGA glödlampor här hemma.

2.
Sopsorterar inte. (Fy skäms!)

3.
Stänger inte av teven, datorn m.fl på rätt sett. Utan dom flesta står tyvärr på "standby" på nätterna.

3 saker jag skulle kunna bli bättre på:

1.
Jag skulle kunna köpa mer ekologiska matvaror.

2. Stänga av datorn, teven m.fl på rätt sett.

3.
Börja sopsortera och använda lågenergiglödlampor.

Jag utmanar: Elisabeth, Emma, Petra och Therese.

Kommentarer
Namn: Annika

Good :-)



Du är en bra bit väg Gumman!!!

2009-01-03, kl 00:46:53
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0