Drömmer mig bort

Kan inte göra annat än att drömma mig bort på en resa när man vaknar upp till kyla och dimma. Jag tycker inte direkt att det var någon sommar att tala om, och det som var försvann för fort.


Iaf så skulle jag verkligen vilja besöka Barcelona någon gång. Det ser ut att vara en underbart vacker stad med mycket underbar arkitektur, och så kan jag utöva den lilla spanskan jag kan ;)

Ett MÅSTE för mig är att besöka Dalimuséet. Jag ÄLSKAR Salvador Dali.

http://baccanasta.com/wp_moksone/wp-content/uploads/2008/06/the_persistence_of_memory_1931_salvador_dali.jpg
Denna bild har jag som magnet på kylen.

Ett annat måste är att se alla överdrivet imponerande byggnader, t.ex kyrkan Temple de la Sagrada Familia som har blivit klassat som ett världnaturarv. Då MÅSTE den vara sjukt maffig :)

En av många sevärdheter - Temple de la Sagrada Familia


Sen så finns det ju tusen andra saker att se, t.ex Picassos museum! Och jag skulle komma hem med minst 5 kilos övervikt. Och då pratar jag inte om bagaget :P

Och jag som inte ens har börjat spara till en resa. NU ska det blir ändring på den saken. En resa ska få bli min belöning nu när jag slutat röka.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0