Anledningen..

Ja, nu har jag åter blivit påmind om VARFÖR jag ska sluta röka. Blev smittad av Eira och nu är jag åter igen jävligt sjuk. I natt har jag knappt kunnat andas, det har känts som att jag har 1/4 lunga och att någon har suttit på mitt bröst.

Åkte till primärvårdsjouren idag och fick andas in Combivent i en ventilator (eller vad det nu heter) sen fick jag även en till kur med kortison och så fick jag höja dosen Pulmicort åter igen.

Har räknat ut att jag äter/andas in ungefär 6-7 st olika mediciner om dagen nu.

Mina lungor är verkligen inte mitt favoritorgan för tillfället, men jag får väl skylla mig själv som har rökt så pass länge.

Jag är iaf inne på dag nr 3 med Champix nu och det funkar rätt bra, har inte märkt av någon biverkning heller.


Kommentarer
Namn: Sara

Hoppas du lyckas sluta röka nu! ♥ Jag kunde sluta med i princip alla mina astma mediciner när jag slutatde röka, har endast kvar bricanyl vid vissa tillfällen! Håller tummar och tår att det går vägen med rökningen och att du blir frisk fort nu!

Kram Sara

2010-09-05, kl 18:24:52
URL: http://nyinsikt.wordpress.com

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0