Tvättstugan

Idag invigde jag våran tvättstuga för första gången sen vi flyttade in. Jag har blivit ordentligt bortskämd med tvättmaskin hemma, men idag så orkade jag INTE se tvätthögen så jag sprang ner till tvättstugan och bokade in en tid och kånkade ner ALL tvätt (2 tvättkorgar).

Dom första gångerna jag var ner var himmelriket, tänk vad skönt det kan vara att tvätta. Slippa allt grinande, tjurande, klättrande och det eviga "ajabajandet".. ;)
Sen insåg jag varför det oftast är TOMT i vår tvättstuga. Den är katastrofal. 4 korta tvättlinor, 2 gamla torkskåp från 70-talet varav ena är pyttelitet, 3 st rätt moderna tvättmaskiner och en halvtrasig torktumlare. Och avlastningsytan är pytteliten och SUNKIG. Obehandlat trä med 1000 fläckar. Detta är uppdelat på 2 trånga små rum i ungefär samma storlek som vårt vardagsrum som inte är särdeles stort.

Nu är jag glad att tvätttiden snart är slut och att sängen snart ska bli fräsch med rena sängkläder :)

Första och sista gången?

Kommentarer
Namn: Erika-foto-mode-pyssel

Nya sänkläder är härligt!

2009-07-16, kl 22:19:50
URL: http://shopaholicans.blogg.se/
Namn: Jenny

Hihi jag är så nöjd över att äntligen ha en alldeles egen tvättstuga i vårt nya hus, hur underbart som helst!!



Ha en fin helg:) Kram Jenny

2009-07-17, kl 23:10:24
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0