Rensat & Slängt

Nu har vi rensat och slängt en massa från vårat förråd.
Har även samlat ihop en massa som vi ska skänka. (gillar egentligen inte att slänga saker)
Vi var ute i 2 timmar och Eira sov lika länge i vagnen så det var jätteskönt. Både för oss och henne.
När vi kom in så var hon lite blå/lila om läpparna och jag vart skitskraj.. Är det bara för att hon vart kall om dom?

Sen till en annan sak. Har fått min FÖRSTA lite "tråkiga" kommentar.
Först och främst är det lite trist när folk är anonyma.
Men sen när dom skriver såhär vet jag inte om jag ska skratta eller gråta:

"Misshandlad är ett väldigt starkt ord...?
Har hon verkligen misshandladt dig?"


Och svaret på det är väl kort och gott: JA. Misshandel finns i alla slags former. Från mild till grov.
Och misshandel betyder att man orsakat någon annan person kroppskada, sjukdom, vanmakt eller SMÄRTA.
Jag hade ont, alltså kände jag SMÄRTA imorse när jag vaknade.

Men sen så behöver man ju inte läsa sig in på alla ord så fruktansvärt. Allt är inte svart eller vitt. Ni behöver inte ta mig på största allvar alla gånger. Jag menade ju såklart inte ordagrant att EIRA misshandlade MIG.
Hon var helt enkelt livlig inatt så jag inte kunde sova och när jag sov så sparkade hon mig.. Ja, ni som sovit med ett livligt barn i sängen vet nog vad jag pratar om.. Man är ju inte världens solstråle på morgonen då! ;)

Läs mer här om vad Wikipedia skriver.

Nä, nu stryker jag ett streck över detta.. Jag tog säkert mer åt mig än vad jag skulle.
Vaknade som sagt inte på bästa sidan imorse...

Och missa inte tävlingen!


Kommentarer
Namn: Annika

Inte bry dig om den Gumman! Sånna kommer tyvärr alltid någon gång :-(



Kommer du ihåg den jag fick i höstas, i november, när jag had så mkt kring mig...??



Kramis

2009-01-06, kl 17:14:35
URL: http://duracellmamman.se
Namn: Agnieszka

Äsh...sånna människor vill nog bara att det ska bli disskutioner... sen att inte ens våga träda fram och vara anonym istället bevisar ju oxå hur mogna dem är.

Ja du blev misshandlad inatt.... jag kan väl känna att jag oxå blir misshandlad typ varje dag, när bebis i magen försöker sparka av mig mina revben....=)



Inget du ska bry dig om tycker jag.

kramar

2009-01-06, kl 18:42:58
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0