1 år, 1 mån, 1 vecka & 4 dagar



Nu när Eira är lite över 1 år så kan hon göra en massa, utvecklingen har gått superfort nu den sista tiden tycker jag.

  • Går mycket själv utan stöd
  • Reser sig upp själv utan hjälp
  • Kryper a la Mowgli
  • Har sagt en 3-ords mening. "Titta Eira ajaj"
  • Säger många ord, t.ex: Där, titta, hej, namnam, aj, mamma, pappa, blomma, bada m.fl
  • Har 8 st tänder. 4 uppe & 4 nere
  • Äter superbra! Favoriterna är ALLT med broccoli i.
  • Ammar fortfarande, men nu har hon börjat bitas
  • Staplar sina klossar välldigt högt
  • Klappar händerna till sig själv när hon gjort nått duktigt, t.ex staplat sina klossar.
  • Vinkar när man säger hej eller hejdå.
  • Om man säger åt henne att mysa så lägger hon huvudet ner på en kudde/mitt knä/ mattan eller liknande och myser.
  • Hon älskar att bada!
  • Svettas alltid som en liten gris
  • Vägrar att sova i sin egna säng.
Och så är hon världens sötaste och bästa dotter! :)

http://www.starlight-murals.co.uk/images/gallery/mowgli-junior-mural.jpg

Kommentarer
Namn: Mamma Russin

hej hej..

vilken sötnos.. :)



roligt att läsa Eiras "kan lista" eftersom min Stina är jämngammal... :)



ha det gott, kramar

2009-08-16, kl 17:00:12
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0