Avslutning

Nu har vi kommit hem från Föräldragrupps avslutningen.
Det var jättetrevligt, vi åt kladdkaka och pratade lite.
Fick även med mig en liten bok med en massa recept på barnmat så nu MÅSTE jag snart testa att laga nått till Eira. Men jag är lat och det är himla bekvämt, men dyrt, att köpa färdigt på affären.

Snart ska jag iaf laga lite middag till mig och Joar. Blir hemgjorda hamburgare med en MASSA grönsaker och gott. Joar har bestämmt sig för att äta lite nyttigare och då får jag väl snällt hänga på. Har inte direkt nå många kilon jag vill bli av med men det skadar ju inte att vara nyttig samtisigt som man lär Eira goda matvanor. För dom små ser ju allt vi gör.

Hörde av en kompis om en liten pojke (runt 3-5 år) som knappt äter nånting. Han är riktigt petig med maten och då frågade jag hur hans mamma äter. Och tydligen var inte hon så mycket bättre, hon är en sån som inte vågar testa något nytt och äter inte vad som helst. Och då är det ju inte så konstigt att pojken är så petig. Så det ska både jag & Joar vara noga med så Eira inte blir petig!

Tyvärr glömde jag kameran hemma men jag hoppas jag kan få lite bilder på Eira och hennes kompisar av någon :)

Kommentarer
Namn: A -*

ha jaa får hoppas hehe .P

2009-04-06, kl 18:22:33
URL: http://amandavardet.blogg.se/
Namn: Dante

Det är väl något ordspråk som säger att "barn gör inte som du säger, de gör dom du gör" eller något likande? Kanske passande för pojken och hans mamma. :)

2009-04-06, kl 22:39:49
URL: http://dante.bloggagratis.se/

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0