Länge sen sist...

Ja, nu var det typ 1 vecka sen jag skrev sist.. Har varit så mycket så jag har varken haft tid eller ork att skriva nått.

Imorgon fyller Eira redan 3 månader.. Tiden går fort. På riktigt.


Bilden tagen idag. Douglas och Eira.


Idag har vi iaf varit på nån information om trafiksäkerhet med barn eller nått sånt.
Det var toppen! Det är ju så otroligt mycket man inte tänker på när det gäller barnstolar och barn m.m
Dock har vi ju inte bil men man åker ju endå endel med mamma, pappa och vänner..

På måndag så ska Eira få sina 3-månaders sprutor. Jag hoppas hon inte blir så ledsen.. Men om hon blir det så får bröstet rycka ut :P

Sen så har jag och Joar kommit fram till att vi inte ska ha en ny och modern vagn, utan det blir en skitsnygg sittvagn från 70-talet som är brun med fina hjärtan i sufletten. Den är påväg hitupp från Karlskrona med bussgods. Jag längtar så tills den kommer och tills Eira börjar med sittvagn.. När är det man ska byta till sittvagn förresten? 4 mån? 5 ån? 6 mån? Senare?

Ska också köpa en barnmatstol snart, en Antilop från Ikea.
Såhär ser den ut:



Men sen så önskar sig Eira en Stokke tripp trapp stol i nån rolig färg, typ grönt, rött, oranget eller nått sånt :)
Om hon inte får en sån av någon snäll människa så får väl vi lov att köpa en sån själva.. men det bästa vore ju såklart att få en ;)

Ska sy en barnstolsdyna till Eira med i nått fint tyg som matchar den fina röda matsolen hon ska få.. Och så ska vi köpa "Första och andra mosboken" till henne så man kan göra goda pureer till henne med.. Så länge man orkar, sen kommer det nog bli en hel del burkmat kan jag tänka mig... Jag brukar inte orka stå i köket så mycket.. Speciellt inte när man har 10000 andra grejer att göra.
Hade t.ex lovat Joar att vika all tvätt idag.. Fast det orkade jag inte. Ovanligt? nej nej..
Och så hade jag lovat mig själv att börja sy lite grejer, men det orkade jag inte heller.. Känns inte som jag har varken tid eller ork att göra nått längre.. All sån går åt att amma Eira, leka med Eira, byta blöja på Eira m.m

Nä, nu ska vi se på Beck, Joar hade hyrt 5 st och nu är vi äntligen inne på sista.. Tack och lov att man får hyra filmerna i 1 vecka.. Och 5 filmer för 100kr är inte heller så fel :)

Godnatt!

Kommentarer
Namn: Elisabeth

Vad stor de blir våra små! Å det där med ork..jadu..Jag orkar heller inte många knop utöver det mest nödvändiga. Å om man inte är en sån som störs av att tvätt ligger lite längre ( typ att de aldrig hinner flytta in i garderoben mellan varven ) så är det ju inte hela världen. När bebistiden är slut vill man ju inte minnas att man bara vikt tvätt och inte hunnit gosa med sitt barn. När barnen är stora kommer man ha gott om tid att vika tvätt. Jag försöker att hitta "egen" tid istället när Lovis sover, då syr jag lite om jag hinner eller gör nåt annat bara för min skull. Sen kanske man kan hjälpas åt att fixa det vardagliga när man har sin sammanboende hemma på kvällen. Då går det både snabbare och blir kanske roligare (?)Jag försöker att tänka så i alla fall även om det inte alltid går att planera saker när man har bebis.



Oj...det blev visst en roman.



Paketet är i ånge och har sorterats ;) hahaha Ska bli jättekul med paket =)



2008-09-27, kl 09:36:08
URL: http://www.rattvisabarn.blogspot.com
Namn: faster fia

ååå pluppisar :)

2008-09-29, kl 23:07:02

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0