Dopet

Måste börja planera lite mer nu inför dopet känner jag.. Det är ju snart.. 1 månad och 1 vecka kvar bara..
Har skickat inbjudningarna. Har fixat världens finaste dopklänning, fast den fixade jag innan Eira föddes :) Tyvärr kommer nog inte hättan passa, fast den kan hon ju ha nån annan gång :)
Och så har jag bokat kyrkan, prästen och lokal till fikat efteråt.
Fast jag vet inte vad jag ska bjuda på för kakor/bullar.. Måste ha nått som är lätt och smidigt att baka. Tips någon?
Det blir ju en hel del gäster, har bjudit över 90 st så det lär ju komma runt 50 kanske.. Fast då har jag ju inte räknat in mig, Joar och Eira.
Och en hel del av gästerna kommer att vara barn..

Vad behöver man ha till dopfikat?
Har själv kommit på: Kaffe, kakor, bullar, saft, dukar, ljus(det kommer vara skymmning ute när fikat är tror jag), tallrikar, koppar, skedar, socker, mjölk, servetter(funderar på att beställa personliga servetter med Eiras namn och datum när doper är) fina kakfat.... Ja, har jag missat nått?
Jag är ju så himla förvirrad just nu, tror det beror på ammningen, så jag är helt uppe bland molnen.. haha..

Ska beställa tack-kort sen också..

Får hoppas att Eira inte får en massa silver bara.. Hatar sånt. Det kommer ju bara stå och sammla damm tills jag blivit less dom och packat ner dom lååångt ner i en låda :P

Ska man ge nått fint till faddrarna? (gudmor och gudfar)

Jag vill att det ska bli ett dop dom sent ska glömma :)
Dopinbjudningarna jag skickade hoppas jag folk sparar.. Gjorde superfina med en bild på Eira och en fin dikt :)

Här är dikten:

DU ÄLSKADE BARN!

Så kom du till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft. Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft. Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring. Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.
Ditt liv ska vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg. När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg. Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått bevara; Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka svår att förklara.

Jag älskar den.. Den är så himla fin :)

Hittade en superfin tavla på Isa Form som jag så gärna vill ha till Eira, fast med hennes vikt, längd och namn då såklart :)
(bilden är lånad från Isa Form och ni kommer in på den sidan om ni klickar på bilden)



Nä, nu orkar jag inte tänka mer på dopet..

Idag var jag och Eira på stan med Petra och Douglas.. Kikade på lite kläder och så fick ju Eira lov att köpa en fin mössa på Lindex från "fem myror..." serien.. Hon tvingade mig! :P
Och så käkade vi gott på Big Boy, deras veggo-burgare är så himla go!

Och igår var vi nästan hela dan med Alva, Tobbe, Lova och Lin.. Kom hem runt 20.00 och då kom Anton hem till oss för att sova över. Tack och lov var det lilla busfröet sovande när han kom innanför dörren.. :)
Sen sov han heela natten. Eira med för den delen..
Fast vi klev upp tidigt imorse, Joar klev upp 7.00. Jag 7.30. Anton 7.45 och Eira 7.50 :)
Det känns lyxigt när barnen sover längre än dom vuxna.

Nu ska jag gå och stuva lite spenat och steka lite falukorv!

Kommentarer
Namn: Madelen

Snygg tavla. Mio fick en sån här i doppresent.

Himla tjusiga.



http://www.styleroom.se/album/230

2008-09-13, kl 09:43:24
URL: http://madelen.bloggproffs.se/

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0