Recept på Canelloni

Igår gjorde jag ju canelloni. Inte direkt den vanliga då jag bara slänge ihop nått av det som fanns hemma.

Min variant på canelloni.

  • 500 g köttfärs
  • Tacokrydda
  • Krossade tomater
  • Ca 10-12 st färska lasangeplattor
  • Keldas färdiga ostsås - 400 gram(?)
  • Lite riven ost
Stek färsen. Krydda med tacokrydda och häll i ca halva förpackningen med krossade tomater. Låt det puttra ett tag. Rulla sedan ihop lasangeplattorna med lite köttfärs i. Det blir ca 10-12 st. Lägg dom i en ugnsfast form. Häll på all ostsås och strö över lite ost.
Ställ in formen i mitten av ugnen i ca 20-25 min på 200 grader.

Jag tyckte den var supergod och den var himla LÄTT att göra :)
Snabbt och lätt och onyttigt är väl det bästa när man är en nybliven och ammande mamma?

Kommentarer
Namn: Agnieszka

Låterju supersmarrigt, kanske ska ta och prova det någon dag!

2008-11-27, kl 20:58:18
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Namn: Kaosets Gudinna

Ojoj, låter jättegott! Men jag kan ju glömma det i och med min nya diet... (hur länge det nu håller) ;)

2008-11-27, kl 21:17:38
URL: http://kaosetsgudinna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0