Flytta

Vi ska flytta!
Så himla spännande!
Det blir 2:a flytten för mig och Joar på 2 år.
Först flyttade jag till hans lägenhet i augusti 2006, sen i februari i år så flyttade vi till lägenheten vi bor i nu.
Och nu ska vi flytta igen :D haha..
Det blir nån gång mellan den 1 december och 1 mars. Senast 1:a mars.. För då går vår uppsägningstid ut, men vi får hoppas att nån vill ha våran lägenhet tidigare..
Den är ju faktiskt himla fin.
Vi fick ju nya tapeter i lilla sovrummet och vardagsrummet när vi flyttade in. Och köket är fräscht med.
Iofs är det inget fel på badrummet heller.
Och det bästa är ju att vi har en sprillans ny veranda som vi fick byggd nu i början på sommaren. Så förhoppningsvis är det nån som vill ha vår lägenhet! :)

Iaf, våran nya lägenhet är finast! Dock skulle den behöva lite nya tapeter, men överlag var den fin!
Fick se 3 st men den vi fastnade för ligger tyvärr på 3:e våningen, 100000000st trappsteg och INGEN HISS!!
Så jag kommer lida, konka upp och ner på Eira hela dagarna. Men tack och lov så har dom barnvagnsrum/cykelrum och förråd längst ner i huset så jag får väl utnyttja det så mycket som möjligt. Kan ju inte direkt konka upp på barnvagnen.. Och jag är väl inte den enda mamman som bor så långt upp utan hiss, eller?!

Iaf, lägenheten ligger som sagt på 3:e våningen. Högst upp i huset. Snetak i alla rum! :D Så fint!
I badrummet så finns det ett fönster och badkar!
Köket är ganska litet så vi får nog göra oss av med vårt nuvarande bord tyvärr.
Och den är 79kvadratmeter så det blir 10kvm mindre än vad vi har nu så vi måste göra oss av med en massa saker.
T,ex köksbordet, kanske matsalsbordet för det är GIGANTISKT! Förmodligen alla vagnar jag har :( Förutom dom 2 Eira ska ha (liggvagnen och sittvagnen).
Sen så har vi en massa skit också som ska slängas..

Jag är i alla fall överlycklig och det ska bli så spännande! Fast jag är också nervös att det inte ska funka att bo så långt upp utan hiss och med en liten buddha.. NÅN SOM HAR KLARAT DET?


Kommentarer
Namn: Elisabeth

Å jag HAR faktiskt bott längst upp i ett hus med en buddha...4 trappor utan hiss..Leo var en verklig buddha och jag fick vatten i knäna av alla trappor...Även fast vagnen stod vid porten. Vill förstås inte ta bort eran glädje så ni fixar det säkert..Varför ska ni flytta?

2008-11-12, kl 20:23:06
URL: http://www.rattvisabarn.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0