Första av många?

Är detta första av många inlägg av mig? Får hoppas det! :)
Jag har väl skapat några bloggar genom tidern men jag glömmer alltid bort dom eller så brukar jag inte ha så mycket intressant att skriva.
Men nu har ju lilla Eira kommit till världen så henne kan jag ju alltid skriva om :)

I alla fall så heter jag Therese och jag bor ihop med min sambo och pappa till min dotter. Han heter Joar och är i skrivande stund 28 år.
Just nu är han hemma på dagarna med mig och Eira men i augusti så ska han börja studera igen.
Vad ska man föresten ta sig till då? Jag är hur van som helst att ha han hemma nu ju..
Men jag och Eira ska nog klara det, annars får jag nog strejka :P haha..

Lite om mig då.. Jag är för tillfället mammaledig och kommer nog vara det minst ett år framöver.. Sen ska jag nog tillbaka till mitt jobb som personlig assistent, har varit borta därifrån sen mars 2008 då jag var heltidssjukskriven pga min foglossning och magkatarr.. Jag kan ju lova att jag är REJÄLT förslappad nu :)

..................

Idag ringde iaf nån från trygg hansa som vill komma hit och hälsa på för att berätta om barnförsäkringar m.m
Så den 6 augusti kl 14.00 ska han komma hit.. Ska bli spännande å se om man får nått bra erbjudande.. Och tur för dom att jag inte har fått tummen ur arslet och fixat försäkring redan åt Eira som jag hade tänkt göra så fort vi kom hem från BB.
Men sånt har man ju inte tid med.. haha
Sen så fick vi även hem en inbjudan till "barngruppen" eller vad jag nu ska kalla det som vi ska börja gå på BVC.. Vår gamla föräldragrupp + Petra, Jonas och lilla Douglas. Det ska bli himla kul, för vi har en himla bra och härlig grupp :)
I alla fall så ska vi börja med den gruppen den 11 augusti..

Det har hänt mycket idag känns det som.. För jag hann till och med att städa våran toalett för Eira har varit en sån snäll och exemplarisk bebis hela dagen.. Men nu har hon börjat gnälla lite så det får väl snart bli sängdax för oss.. Eira tycker jag ska läsa ut "sprängaren" av Liza Marklund så hon får välja bok ;)

Kommentarer
Namn: Sandra

Hej! Jag är bara nyfiken, eftersom Eira är ett relativt ovanligt namn. Var kom det ifrån? Många varma hälsningar till dig och din familj!

2008-12-26, kl 03:54:06

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0