Vikt - amning

Jag är inte så himla inne på det här med vikt och äta bra, träna m.m
Men igår så vart jag så chockad när jag skulle testa mina "Skinny jeans" (alltså dom jag hade innan jag vart gravid) och dom gled på mig, hur lätt som helst.
När jag var gravid så stannade dom vid knäna, haha!

2 veckor innan jag födde Eira så vägde jag hela 79 kilo.
Nu, 5½ månad senare så väger jag 57 kilo.

Så minst 22 kilo har jag gått ner... För jag tror jag vägde mer än 79 kilo dagen hon skulle klämmas ut.

Jag är så glad! För jag äter bara skräp och rör mig inte så mycket. Den enda motionen är att bära Eira och gå promenader med vagnen..
Så detta måste ju helt enkelt vara AMNINGENS förtjänst. Prisa gudarna för amning! Det måste vara mammans bästa vän.
Gå ner i vikt, slippa kånka runt på en massa mat, eller ja, det måste man iofs göra endå, brösten är inte som lättaste alla gånger, men man slipper ju i alla fall blanda och diska och sånt.. :)
Och sen så är det ju världens härligaste känsla att amma!
Man slutar ju aldrig att få sitt barn att växa, först i magen där hon får näringen via navelsträngen och nu via bröstet.
Det är underbart!

Jag tackar verkligen gudarna (eller nån) att jag kan amma! Det är ju ett privilegium att det funkar för just mig. För det är ju ingen självklarhet.

Kommentarer
Namn: Sessan ♡

AMEN!!! Dok hade jag önskat att jag rasat ytterligare, men men nu är det försent..... Men det var en underbar tid & jag fick ju trotts allt ammat i 11,5 månad ;)



Njut kvällen

2008-12-09, kl 17:37:27
URL: http://sessanochprinsessan.com
Namn: Andrea

Och jag som bara ammade i två månader gick ner 30 kilo på typ 4 månader :) Så det är ju olika. Undrar hur mycket jag hade gått ner om jag ammat?

2008-12-09, kl 18:57:24

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0