Lucia

Idag har vi varit på Antons dagis där vi firade lucia.
Vi stressade som bara den och var där precis när det började, trodde vi ja!
Då fick vi veta att vi var 1 timme för tidig så då gick vi iväg till Tullportens konditori och fikade lite! Jag åt en liten bit prinsesstårta. Lagom mycket god grädde! Haha..
Sen så gick vi tillbaka till dagiset. :)

Först så var det ett litet luciatåg och sen så sjöng alla barnen så fint. Alla var jätteduktiga!
Tog en massa fina bilder men tänker inte lägga ut dom för det är en massa andra barn som jag inte direkt vill hänga ut här på internet.
Sen fick vi lussekatter och pepparkakor som var bakade av barnen.
Mitt under fikat så däckade Eira, hon måste ha blivit jättetrött av alla barn som sprang omkring och busade!

Så idag har man fått en massa julstämmning!

Anton var en söt pepparkaksgubbe och Eira fick va en liten tomte dagen i ära :)







Ja, det kommer vara svårt att toppa denna dag imorgon. Så vi får helt enkelt låtsas att det är lucia på riktigt idag och att det inte är det imorgon :) haha..

Nu ska jag snart återgå till mitt eviga projekt! Eiras garderob! haha..

Kommentarer
Namn: Petra

gud så söta dom är!!

2008-12-12, kl 18:12:53
URL: http://douglasmamma.blogg.se/
Namn: Emma

Ska ni inte till domkyrkan och kolla på lucia då? vi ska dit på morgonen, ska bli intressant att se hur glad jag kommer vara när jag måste gå upp klockan 6 en lördag. =)

2008-12-12, kl 18:17:32
URL: http://barbaemma.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0