Mamma-nojja

Började dagen tidigt med att Eira hostade så mycket så hon höll på att kräkas flera gånger, så jag klev upp och gick runt med henne så hon skulle lugna sig. Hon vart ledsen av allt hostande, måste vart jobbigt. Tillslut vart hon glad så jag satt henne i sin babysitter och efter 5 minuter så spyr hon ut hur mycket slem som helst..
Jag fick panik, jag vill ju inte att min lilla älskling ska va sjuk så hon fick tempen i rumpan två gånger och så tvingade jag Joar att ringa vårdcentralen.
Vi fick tack och lov komma dit men efter ett blodprov som den snälla doktorn gjorde för att vi skulle sluta oroa oss så fick vi veta att hon bara är pytteliiiite förkyld, typ inget att snacka om..
Fast hon var lite snorig så vi svängde förbi apoteket på vägen hem för att köpa näsdroppar, och dom har funkat super!

Sen när vi var hemma och hon skulle äta så kräktes hon ner HELA mig.. mysigt som fan :P
Så då vart det bad för henne och dusch för mig :)

Idag har Eira på sig sitt första plagg i storlek 62. Hon växer så fort!
Men hon kan fortfarande ha storlek 56 tack och lov.
Vi var på läkarundersökning på BVC för nån dag sen och då vägde hon 5245 gram och var 57,5 cm lång.
SÅ hon har gått upp lite under 2 kilo på mindre än 2 månader.. Mitt lilla matvrak!

Och på måndag ska jag boka kyrkan för dop! Och sen ska jag beställa superfina, men superdyra, inbjudningskort till dopet.. Kommer banne mig bli ruinerad bara på det..
Vi ska bjuda 87 st. Och då är det bara släkt och nära vänner..

Nä nu ska jag nog snart krypa ner i sängen med min lilla stackars sjukling :/ Det är så synd om henne när hon hostar..

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Min kommentar:

Trackback
Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se


RSS 2.0